Vizitati noul blog KRAFTWIN

Proiector homemade

Sunt la mare cautare ecranele mari, de la '80' in sus. Indiferent ca vorbim de LCD-uri sau de plasme, tendinta este de mare, foarte mare. Unii le folosesc in loc de monitor, cautand sa amplifice senzatiile oferite de partea video. Din experienta va asigur ca, daca chiar doriti senzatii tari, nimic nu se compara cu imaginea redata de un proiector. Acum vreun an si jumatate am aprofundat si sectiunea proiector-homemade. Am citit ceva metodologie, am vizionat cateva videoclipuri si, dupa ce mi-am format o idee destul de clara asupra modului de constructie, am inceput realizarea acestuia. Dupa cateva incercari si ore bune de munca am reusit sa-l realizez.

E greu de descris senzatia pe care o ai cand imaginea este aproape cat un perete iar personajul din joc sau din film are inaltimea aproximativ egala cu a ta. La vremea aceea am jucat de proba Mafia, Quake IV si GTA San Andreas. Adaugati un sistem Home Theatre de 300 de Watt (subwoofer=100W) si un volan cu feedback si schimbator si veti uita sa mai iesiti din casa. Jucat in modul vizual InCar cand masina izbea vreun pieton se cutremura camera iar senzatia video era coplesitoare. Aproape ca-mi venea sa ma dau jos din masina sa-l ridic pe bietul ... personaj. Nevasta-mea nu e interesata prea mult de jocuri, insa, invitata sa incerce echipamentul realizat (probat Mafia cu volan) mi-a fost greu sa o mai dau la o parte. Am folosit echipamentul respectiv aproape in fiecare seara timp de aproape 10 zile dupa care l-am desfiintat datorita faptului ca existenta sa incepea sa afecteze productivitatea pe plan profesional, adica devenisem un mic obsedat. Cum aveam un pic de timp liber ma retrageam in camera-minune in care petreceam ore bune. Luati in calcul faptul ca anterior folosisem echipamente din zona realitatii virtuale (casti, manusi, veste, ochelari ...), simulatoare auto, deci nu descopeream America.

Proiectorul ofera, dupa castile 3D, cea mai realista senzatie in domeniul games+video. Dezavantajul utilizarii unui proiector este ca ocupi o camera cu totul si ca trebuie sa existe intuneric total in spatiul respectiv.Constructia in sine nu presupune mari cunostinte tehnice, ci multa pricepere, atentie la detalii si cateva cheltuieli. Un proiector poate fi realizat de aproape oricine care are cateva cunostinte in domeniul electric si indemanare.





Resurse:
LCD PROJECTOR (HOME MADE)
Supersize Your TV for $300: Build Your Own XGA Projector!
How to Build a Homemade Projector
About Projectors Forum
Lumenlab
A practical guide to the DIY LCD PROJECTORS

Niciun comentariu: