Vizitati noul blog KRAFTWIN

Voodoo la Facebook

Dupa cum spuneam intr-un articol anterior nu vad retelele sociale ca pe un mod de comunicare neaparat serios. Poti palavragi una-alta insa se intampla foarte rar sa se incropeasca vreo discutie cu adevarat serioasa.

Recent am primit un avertisment pe Facebook ca nu sunt prea activ, adica ma loghez din an in Paste si nu imi fac prieteni. Bla-bla-bla ...!
Normal ca m-am speriat! Inima imi batea cu putere! Daca Facebook imi sterge contul? Ohh, nuuuu! Cum o sa ma mai descurc? Ce-i spun lui nevasta-mea? Inteleg repede ca se cere mai multa activitate si mai multi prieteni! Ok! Mi-am suflecat manecile si am trecut la treaba! Mi-am facut urgent (1 ora) 40 de prieteni dupa care mi-au taiat elanul printr-un warning prin care eram instiintat ca este posibil sa-mi stearga contul. Pai cum e bine mai Facebook?

Cum ati construit algoritmul ala? Pasiv, dezmortit, aproape activ, activ, foarte activ, activ extrem, ravasitor activ? Cum este mai bine? Cred ca aveti o problema in constructia algoritmului! Daca se intampla sa-mi aduc vreo 200 de cunostinte reale odata (as strange repede)? Prea multi prieteni intr-un timp prea scurt??? Pe bune? Serios? WOW! De unde o stii Facebook cati prieteni pot strange eu intr-o ora? Dar in cinci? Dar intr-o zi? Programatorii de la Facebook or fi niscaiva vraci voodoo, cine stie! Ii si vad cum privesc concentrati prin globuri de cristal si inteapa papusi!

Sunt persoane pe Facebook care au mii de prieteni! Ce sa cred? Ca exista persoane atat de populare? Sa fim seriosi! O persoana normala nu poate avea mai mult de 50-200 de cunostinte/prieteni! Restul sunt cunostinte adunate aiurea!
Macar daca as privi serios vreo secunda retelele sociale! Facebook tot incearca din rasputeri sa para o retea serioasa insa reuseste sa aduca mai degraba cu o tip insipid care se lupta sa para un tip cerebral, important. Patetic!

Din pacate intalnesti pe Facebook toata fauna posibila mascata sub diverse titulaturi! Nu vreau sa dezvolt mai mult cu toate ca material ar fi (nu vreau sa activez cuvinte-cheie delicate)! De altfel Facebook a mai fost criticat in trecut pentru alte aspecte pe care nu le mai amintesc acum!

Domnul Mark Elliot Zuckerberg incearca din rasputeri sa-i ofere lui Facebook o imagine cat mai serioasa insa pana acum nu a gasit deloc metodele potrivite. Inca sunt destui care mai cred ca un cont pe Facebook confera seriozitate. Wake up, guys!
Am destule cunostinte (pe Facebook) din cercuri universitare al carui comportament este cel putin bizar! Sute de prieteni (majoritatea femei), activitate in grupuri obscure, fotografii la betie ... Ii poti confunda usor cu baietii de pe Hi5!

Nu spun ca Facebook nu poate fi folosit si intr-un mod serios. Spun doar ca tipul de constructie al retelei este aiurea creat (warning-uri prostesti, restrictii idioate, modul defectuos de colegare al prieteniilor ...) si ca pana sa ajunga o retea cu adevarat serioasa mai este drum lung! Daca va ajunge vreodata ...!

Niciun comentariu: