Vizitati noul blog KRAFTWIN

Cum sa pierzi un prieten IT-is

(Text original)

Daca s-a defectat computerul sustineti intotdeauna ca nu aveti nicio vina! Daca observati ca este suspicios, ca nu prea sunteti crezut, luati-o ca pe un afront personal si priviti-l acuzator, incruntat. Nu cedati! Toata lumea stie ca, computerele se strica singure!


Daca l-ati rugat sa va instaleze un Windows, plusati si rugati-l sa va instaleze inca 50 de softuri.

Sunati-l pentru orice mica nelamurire. Exemplu: "Auzi, dar icon-ul asta ce face?" sau "Butonul asta pe care scrie Del pentru ce este?".

Sunati-l oricand, la orice ora. Putini IT-isti au viata sociala. Cei mai multi nu dorm niciodata, locuiesc singuri si in general stau degeaba.

Sunati-l si de cate 5 ori/zi daca aveti nevoie. Nu ezitati! Cei mai multi IT-isti au si rabdare infinita.

Cand il sunati tineti-l oricat de mult timp la telefon pana sunteti pe deplin lamurit. Pentru el este intotdeauna o placere sa explice trei ore la telefon ce se afla in Start Menu sau Control Panel.

Cereti-i sa va instaleze foarte multe jocuri, constant. Daca tot e acolo sa le si configureze si sa le joace putin ca sa vedeti despre ce este vorba! Doar n-o sa va chinuiti singur!

Daca ala mic de sapte ani tipa disperat ca vrea la computer in timp ce prietenul IT-ist se ocupa de depanare, nu-l indepartati din camera respectiva nicio clipa. Nu! Radeti si faceti glume pe seama strengarului. Prietenul IT-ist sigur se va bucura!

In timp ce va depaneaza computerul bombardati-l cu intrebari. "De ce asa?", "De ce nu altfel?","Cum a facut aia?", "Dar ailalta?". Este un moment bun sa invatati sa depanati, mai ales ca este atat de simplu. IT-istul oricum n-are nevoie de concentrare.

Cand vine sa va ajute la depanarea computerului aveti grija sa invitati cat mai multe persoane pentru a asista: neamuri, cunostinte, prieteni, vecini. In fond este un eveniment deosebit iar IT-istii sunt tipi populari, foarte sociabili si indragesc show-ul. Mai ales cand sunt si protagonisti. Din cand in cand puneti-l sa faca si niste tumbe pentru a distra invitatii.

Daca tot este un prieten asa de bun rugati-l sa se uite putin, prieteneste, si la computerul fratelui, al nasului de cununie si al unchiului din partea mamei. Nu va faceti griji! IT-istul este prietenul tuturor, are foarte mult timp liber si traieste numai pentru a va sluji la fel ca duhul din lampa!

11 comentarii:

Anonim spunea...

:)))))) foarte foarte tare.... nu mai tin minte de cand nu m-am mai amuzat asa de tare citind un articol... mai ales ca am lucrat la o sirma de service IT si ma regasesc in cateva dintre situatiile prezentate...

DG Botez spunea...

Te cred! Sunt prezentate doar cateva dintre cai. Este interesant ca articolul l-am creat la nervi (o zi cu service-uri complexe, mai exotice). Dupa ce l-am terminat am realizat ca am inceput sa ma amuz. Un fel de haz de necaz. Daca ma mai stresez mult probabil ca-i fac si un update.

Anonim spunea...

Nu ca ti-as dori sa treci prin momente "fericite" dapanand calculatoare, dar daca mai ai ceva inspiratie pe tema asta te rog nu o tine pentru tine... :p

DG Botez spunea...

Mersi! Am retinut!
La un moment dat am avut un caz in care proprietara unui laptop nou nu vroia cu nici un chip sa lase computerul la service pentru depanare (soft). Ne-a propus sa mergem la ea si sa-l depanam (vreo 4-5 ore), insa numai dupa ora 19.
Ne-am pus serios intrebarea daca tipa avea numai probleme soft. Poate ca problema ei era mai mult ... hard <:-P.

Anonim spunea...

Da... problema hardcore... Si lasa-ma sa ghicesc era trecuta de 35 de ani si singura... :p
BTW am fost surprins sa vad ca ai raspuns azinoapte pe la 3 la comentariul pe care l-am pus eu pe la 2... :) Esti un IT-ist convins!

DG Botez spunea...

Ai ghicit! Aprox. 40 ani si solo!
Am multe activitati in IT si nu iti ajunge timpul asa ca de multe ori te poate prinde ora 3. Dupa cativa ani in lumea asta te obisnuiesti!

Anonim spunea...

n-am apucat sa citesc ce-ai scris (sic!), dar am cateva intrebari de high-tech. Iti trimit o lista mai lunga prin email. Esti ITist, tre sa stii, nu? ;)

DG Botez spunea...

Ceva-ceva mai cunosc ;)! Nu sunt vreun guru dar sa vedem lista!

Anonim spunea...

hey, eu faceam doar haz de situatia descrisa de tine mai sus :)

Ca mi-a placut textul si desigur il citisem :)

DG Botez spunea...

@Cristi: bine ca ai specificat ca de-atunci stau intr-o tensiune continua :)!

thanks!

dogy13zeraw spunea...

Un articol interesant si amuzant pentru cei din domeniu.Ar merita publicat de unele din ..asa-zisele reviste ronanesti.