miercuri, decembrie 10, 2008

Inmatriculare auto sh in Romania

Stiu ca blogul asta este centrat pe IT, insa putina diversitate nu cred ca strica. De fapt, sa fiu sincer, nu ma pot abtine sa nu comentez putin pe marginea ordonantei privind inmatricularea unui autoturism adus din afara tarii.
Sunt pasionat de masini, m-am ocupat de domeniul auto foarte multi ani si inca ma mai ocup intr-o anumita masura. Dat fiind faptul ca am avut deschise si firme in domeniu, ma pricep destul de bine la mecanica, tinichigerie, vopsitorie, tuning, electrica/electronica. Ok!

Am urmarit atent zilele acestea stirile referitoare la noua ordonanta care vine dupa alte nu mai stiu cate pe segmentul auto de prin "92"-"93"! Observand ce se urmareste prin aceasta mi-am zis sa-mi aduc contributia la imbunatatirea acesteia.

Imbunatatiri:
- Interzicerea importului de autoturisme de orice fel inclusiv a celor chiar noi.
- Scutirea taxelor pentru autoturismele Euro 12-160, a celor cu trei roti si a celor cu 4 roti si ghidon.
- Se vor putea tranzactiona numai autoturisme noi iar marcile permise vor fi specificate in lege!
- Se interzice importul pieselor de schimb iar firmele din domeniu care inca se ocupa de comercializarea pieselor de schimb import vor fi inchise.
- Posesorii de masini straine
second-hand vor fi obligati sa-si faca inspectia tehnica, numai la RAR, in fiecare luna.
- Posesorii de masini straine sh vor circula cu autoturismul-dusman numai 3 zile pe saptamana.
- Pentru descurajare posesorii de masini straine sh sa fie opriti des in trafic, eventual retinut talonul pentru orice amanunt: roti murdare, oglinzi aburite,lipsa parfumului
Lemon (bradut) din masina, praf pe numere ...
- Se infiinteaza la granita Biroul Auto Anti Second-Hand (BAAS) avand rolul sa apere tara de navala harburilor germane, italiene, japoneze si americane.

In trafic, conducatorii masinilor straine sh sa fie opriti si supusi unui scurt chestionar:
1. De ce v-ati cumparat masina straina second-hand?
Daca este obraznic si raspunde ceva de genu': "Asa
a vrut muschii mei!" se aplica una bucata baston in capul nefericitului, saltat si executat in cea mai apropiata piata publica.

2. Cunoasteti faptul ca trebuie sa cumparati numai anumite marci noi?
Daca raspunde cu "Da" este grav. Orice ar fi este cu premeditare, nu poate scapa nepedepsit. Daca raspunde cu "Nu" saltat si internat la spitalul de obositi pentru ca habar n-are pe ce lume traieste bietul idiot.

3. Cand a fost infiintata uzina Dacia, unde si cati muncitori (mai) are?
Cu toate ca nu-mi imaginez ca ar fi vreun participant la trafic care sa nu cunoasca raspunsul la o asemenea intrebare simpla, daca exista totusi unul care nu stie retinere permis pe 5 ani, interzicerea unor dreptur
i pe 3 ani si confiscat masina.

Urmatoarele intrebari psihologice sunt menite sa strapunga constiinta imbecilului ca un burghiu de 19, sa infiereze proletar. Mare atentie la mimica individului. Nu uitati ca avem de-a face cu indivizi de cea mai joasa speta. Fiti vigilenti.
1. Daca sunteti roman adevarat, de ce cumparati masina straina second-hand?
2. Sunteti constient ca puneti economia tarii in pericol?

3. Iubiti Romania? Atunci de ce umblati cu o masina straina
second-hand?
4. Stiti ca prin cumpararea unei masini straine
second-hand, puteti fi perceput drept un criminal pentru ca distrugeti cateva destine de prin partile Pitesti-ului si ale Bucuresti-ului?

Intrebari diverse:
1. Aveti mustrari de constiinta? Cum dormiti noaptea? Dormiti?
Daca chiar doarme este un monstru, nu un om. Glont pe teava. Foc de voie!

2. De cand va drogati? Sunteti si alcoolic?
Intrebarea este aproape inutila caci care om integru si-ar cumpara o masina straina sh?


3. Sunteti casatorit?
Intrebare de rutina caci care femeie s-ar putea cobora atat de jos?

4. Recunoasteti ca nutriti simpatii capitaliste?
Daca nu recunoaste merita ani grei de temnita. Daca recunoaste simpla inchisoare de la 2 luni la 15 ani, dupa cum se considera.


5. Credeti ca uzina Dacia este o simpla uzina sau sunteti constient ca este uzina tarii, nucleul economiei noastre?
Daca crede ca e o simpla uzina nu mai pierdeti timpul cu tradatorul de neam. Daca raspunde cu "nucleul" atunci spargeti-i toate geamurile, stopurile si farurile si apoi luati-i talonul pentru halul in care circula pe drumul public.

6. Cunoasteti faptul ca multi oameni ai muncii va socotesc si un tradator de tara? Ce le puteti spune, cum va puteti dezvinovati?
N-are cum! Luati-l!

7. Ati observat ca televiziunile infiereaza, dintr-un spirit profund patriotic si total dezinteresat, importul masinilor straine sh. Credeti ca se face prea putin?

Daca raspunde cu "Nu" chemat in fiecare seara la ora 19 la Politie pentru a urmari stirile Pro TV si Antena1. Trebuie ajutat sa inteleaga ca masina lui straina sh e un harb, o epava periculoasa.

8, Numiti repede un reprezentant de seama de la Dacia de care ati auzit chiar de la gradinita.
Toata lumea stie. Nici nu exista sanctiune.


9. Multi tradatori de tara spun ca prezenta fabricii Dacia a inceput sa faca mai mult rau decat bine? Impartasiti acelasi crez distrugator?
Daca nu impartaseste amenda simbolica de la 15.ooo la 30.000 de Euro. Daca impartaseste stiti ce aveti de facut!

10. Aveti de gand sa emigrati?
Daca nenorocitul raspunde cu "Da" confiscati-i actele si puneti-l sub observatie.

Cateva intrebari tehnice simple:
1. Din ce componente electronice este format modulul ABS de la Logan atunci cand acesta exista?
2. Ce aliaj s-a folosit la discurile de franare?
3. Ce motorizari are Logan?

4. De ce se leagana Logan-ul ca o motocicleta in curbe?
5. De ce este asa inalt Logan-ul?
Variante de raspuns:

a) au gresit, sunt si ei oameni
b) designerii erau obositi
c) au confundat schitele cu cele ale unei dube
d) designerii au lucrat anterior la o masina de transport marfa si au ramas marcati
e) unul dintre designeri a dorit sa stea in picioare in habitaclu
f) s-a dorit realizarea unui hibrid inovator: sedanul-duba

La final cateva intrebari incuietoare:
1. Cum se numeste versiunea sport a Logan-ului?
2. Cum se numeste versiunea decapotabila a Logan-ului?
3. Cum se numeste versiunea de lux a Logan-ului (piele, navigatie, genti aliaj, trapa, reglaj electric scaun sofer, reglaj volan, xenon, deschidere electrica a tuturor geamurilor, ABS, EPS, ...?
4. Cum se numeste versiunea de teren fabricata de Dacia?
S-a renuntat la intrebarea: "Ce dotari are in plus un harb de BMW seria 5 din 2002 fata de un Logan de astazi?"


Lasand gluma la o parte, este greu de imaginat ca dupa 18 ani de la Revolutie avem parte de asemenea legi comuniste, specifice statului totalitar. Diferenta dintre un stat democratic si unul comunist este ca primul pune accentul pe individ iar ultimul pe stat.

Sa stabilim foarte clar un lucru: Dacia este doar o firma producatoare de automobile care ar trebui sa poata functiona intr-o economie libera. Daca nu poate, asta-i viata
. Nu vad de ce eu sau alt cetatean roman sa fim obligati prin lege sa sustinem o firma, indiferent care ar fi aceea. Nu ma intereseaza prea tare nici daca Dacia este buna sau proasta. As gandi la fel si daca in locul Daciei ar fi BMW sau Mercedes.
Va asigur ca si cei din Hamburg ar dormi foarte bine daca BMW ar avea probleme. Nu este treaba lor sa sustina BMW. Cel putin asa stau lucrurile intr-o societate capitalista, cu economie libera.
In SUA criza auto a capatat dimensiuni uriase si tot nu se aplica vreo masura protectionista stupida ca cea de la noi.


In timp ce toti mai-marii ruleaza in tot felul de masini germane negre de ultima generatie cu motoare foarte puternice, romanului de rand i se interzice sa-si aleaga singur masina pe care si-o doreste, sugerandu-i sa-si cumpere doar anumite marci auto. Cam ca la idioti! Foarte democratic! Ce economie libera! Spirit liberal original!
De ce oare imi amintesc subit de epoca comunista in care nu aveai acces la o gramada de bunuri, ci numai la cele la care aveai voie? Un tatuc decidea cand si ce aveai dreptul sa-ti cumperi. Unii inca isi mai pot aminti de sistemul rosu pentru ca nu a trecut vreo suta de ani!


Consider asemenea restrictii aberante si profund nedemocratice.
Cu ultima ordonanta s-a cam intrecut masura. La un moment dat aceasta sigur va cadea pentru ca este o aiureala totala. Nu poti obliga o tara intreaga sa cumpere numai masini noi sau numai anumite marci. Cei mai multi romani nu pot plati, din pacate, nici macar 3000 de Euro pe o masina, ce sa mai vorbim de autoturisme noi. Am spus
"Cei mai multi" adica majoritatea! Cum si creditele au picat chiar ca piata autoturismelor noi (inclusiv straine) va fi intr-un picaj liber cu sau fara ordonante.
Firesc ar fi sa permiti importul liber al oricarui tip de autoturism si sa stabilesti impozitul in functie de cilindree asa cum se intampla in toate statele civilizate. De ce nu suntem in stare sa judecam si noi ca toata lumea, normal?
In obsesia de a proteja anumite marci am reusit sa ne facem de cacao in intreaga lume. De fapt nu se realizeaza nici macar
protectia marcilor respective deoarece acestea sunt masini noi, destul de scumpe pentru buzunarul romanilor si pentru ceea ce ofera.
Nu cred ca mai exista asemenea legislatie auto stramba, fortata, nicaieri in lume.
Se va ajunge la inmatricularea autoturismelor romanilor pe scara larga in Bulgaria, Ungaria sau alt stat pentru a fi ocolita taxarea fara nicio noima.

Un alt aspect care nu a fost luat in calcul de nicio lege auto de pana acum este lipsa oricaror referiri la decapotabile, masini de teren, masini-sport, Van-uri si a altor tipuri de caroserii care nici nu se fabrica la noi.
Apoi poti pune pe acelasi plan un autoturism de serie cu un Rolls-Royce sau cu un Ferrari? Un Ferrari de 15 ani este un harb? Putina ratiune nu strica nimanui!
Ce se intampla in cazul in care un patron decide ca in loc de masina de marfa sa-si cumpere o masina de teren cu dubla cabina pentru a o putea folosi si in scop personal (rar) si pentru transport marfa. O masina de marfa ar fi consumat si poluat la fel numai ca ar fi trebuit sa-si mai cumpere inca una pentru uzul personal, familial.
Nici nu poti lua in calcul numai cilindreea si vechimea deoarece mai exista si skyjet-uri, ATV-uri si multe alte tipuri de vehicule care nu au nicio treaba cu autoturismele.
O lege normala, functionala, trebuie sa tina cont de toate aceste aspecte.

La un moment dat cineva va trebui sa simplifice si modul de inmatriculare al unui autoturism care in forma actuala este un cosmar, o alta aberatie unicat "Made in Romania". O inmatriculare auto nu ar trebuie sa dureze mai mult de 24-48 de ore. Suntem totusi in UE!

Specific la final ca nu sunt lovit in niciun fel de nicio ordonanta. Am deja 2 auto straine, inmatriculate Ro si una cu numere de Italia de trei ani. Si daca nu asa avea, am rude care locuiesc in Vest (Germania si Italia) de mai mult de 20 de ani, deci tot nu m-ar afecta foarte mult.

Masina reprezinta un element important in viata fiecarui individ. Chiar si daca o vezi ca pe un simplu obiect cu care iti faci treaba vrei sa arate intr-un fel anume. Unii poate isi doresc un Ford Ka , altii o Dacia Logan, un BMW decapotabil sau o masina de teren. E firesc! Care-i problema? Oamenii sunt in stare sa aleaga singuri, sunt majori si vaccinati, nu au nevoie de indicatii "pretioase" din partea cuiva.
Nu pot sa cred ca dupa 18 ani inca mai exista asemenea mentalitati.


Ultimele articole