Vizitati noul blog KRAFTWIN

PC-ul: sa-l arunc sau sa-l intretin?

In ultimul timp am tot dat peste persoane care vor sa renunte la computere aproape noi deoarece ... "nu sunt bune". Prima data am crezut ca nu aud bine, insa cand mi-am dat seama ca nu este un caz izolat am ramas putin pe ganduri! Ce se intampla? Fiind curios am decis sa-i intreb care este motivul pentru care doresc sa-si schimbe PC-ul aproape nou!

Iata, sintetizat, ce am extras:
- Nu e bun! I-a virusi tot timpul, m-a innebunit!
- Nu joaca jocuri sau le joaca greu!
- "Merge" foarte greu!

Chiar saptamana asta am primit un telefon de la o clienta care dorea sa-si schimbe laptop-ul HP cumparat acum aproximativ 4 luni cu altul nou deoarece "nu este bun", "trebuie sa reinstalez Windows-ul lunar", "a luat o gramada de virusi si nu mai pot sa intru nici pe Internet". In final mi-a declarat: "Gata! M-am saturat! Vreau altul da' sa nu mai fie HP!"

Am fost socat! Ce puteam sa mai spun, cum sa-i raspund? Sincer sa fiu chiar nu mi-am imaginat vreodata ca voi auzi asa ceva! E adevarat ca realitatea intrece imaginatia!

Computerele "acuzate" sunt computere performante! Problema se afla la utilizator, nu la PC!
Cand nu stergi Temp-ul timp de 6 luni, cand nu cureti istoria navigarii si nici cache-ul browser-ului niciodata, cand ai 2000 de icon-uri pe Desktop si 50 de programe in Startup, cand nu configurezi nicio aplicatie si nici sistemul de operare, cand ultima data cand ai reactualizat antivirusul era bunica majoreta, cum ai vrea sa functioneze un PC decat dezastruos? Nu s-a creat inca vreun PC care sa reziste la un asemenea comportament pe timp indelungat.


Cei mai multi dintre nemultumiti nu-si ingrijesc sub nicio forma sistemul de operare, nu sunt interesati de nicio configurare, nu sunt interesati de configuratia hardware (chiar daca incerc sa le-o prezint), privesc PC-ul exact ca pe o simpla unealta care ar trebui sa-si faca treaba rapid, la nesfarsit si fara nicio intretinere! Imi pare rau, insa cu PC-urile nu prea merge asa! E putin mai complicat, nu este combina audio sau televizor!

Am intalnit si cazuri in care laptop-uri noi-noute de 40-50 de milioane zaceau de cateva luni nefolosite deoarece persoanele in cauza nu stiau sa le foloseasca sau le era frica sa nu le ... strice! Hellloooo, putina logica, se poate? Explicati-ne si noua, celor mai grei de cap, de ce le-ati mai cumparat? Nu sunt bune nici ca investitie caci se devalorizeaza rapid! So? Nu inteleg! Help!
In general imi place sa inteleg lucrurile, insa aici chiar nu exista o explicatie logica! Treaba lor, sa-i lasam sa traiasca linistiti in Zona Crepusculara!


Revin la problema initiala: PC-ul necesita o intretinere periodica, mai ales software! Despre aceasta intretinere puteti citi mai multe la Optimizare Windows, Depanare Windows, Computer Hardware.


Fara o minima intretinere orice PC, oricat de nou si de performant ar fi, va ajunge in timp sa functioneze greoi. Asta este!

2 comentarii:

Anonim spunea...

da, dar pentru intretinere iti trebuie niste cunostiinte minime obligatorii, daca userul habar nu are ce e ala antivirus sau antispy sau salveaza directoare intregi direct pe desktop (pentru ca ii este necunoscuta notiunea de shortcut) nu ai ce sa ii faci.
Daca vinde HP-ul ala aproape moca il iau eu :D

DG Botez spunea...

Asta spun si eu! E necesara o pregatire elementara, minima.
Nu cred ca il vinde (HP-ul), dar daca ar dori s-ar rezolva ff repede :)).