Vizitati noul blog KRAFTWIN

Statiunea Costinesti - 2009

Dupa Paralia (Grecia), statiunea in care am petrecut o vacanta relaxanta si placuta am zis sa dau o fuga (o saptamana) si pana la Costinesti. Recunosc ca am gresit si promit sa nu mai fac niciodata o asemenea greseala!
Mi-am amintit ca, pe un forum, cativa ametiti chiar incercau sa compare statiunile litoralului romanesc terminate cu vestitele statiuni grecesti. Incercarea respectiva este o tampenie absoluta, o aberatie totala! Nu numai ca statiunile romanesti nu pot fi comparate cu cele grecesti, insa conditiile jalnice oferite de litoralul romanesc nu mai pot fi comparate astazi cu nimic din UE. Majoritatea statiunilor romanesti sunt mizerabile, vechi, iar aparte de preturile exagerate intalnesti situatii de tot rahatul.

Cazarea
Aceasta reprezinta o mare problema! Preturile sunt hilare daca tii cont de conditiile oferite, de puterea de cumparare si de locatie. O camera la un hotel de doua stele variaza intre 1.5 si 2 milioane lei, iar la particulari intre 500 si 1.2 milioane.
Eu am gasit o camera la un hotel doua stele pentru care am platit 1.6 mil (~ 40 Euro). Mobilierul nu era vechi, asa cum ma asteptam, caci era un hotel mai nou. In acesti bani nu mi s-a oferit decat patul si o cabina de dus moderna. Am fost multumit ca totul era relativ nou, chiar si camera. Mi-a lipsit Internet-ul (nicio retea free), iar de tv oricum nu vroiam sa aud. Problemele au fost, insa, de alta natura.

Prima problema cu care m-am confruntat a fost atitudinea patronului, un localnic burtos, chel, pitic si indesat, care tot timpul invartea cheile unui tot-teren (slabut), neinmatriculat, pe aratatorul mainii drepte (foarte umflatica). Conflictul a fost spontan intre mine si individ, nevasta-mea reusind cu greu sa tempereze situatia. Comportamentul individului era total neadecvat pentru un patron de hotel, aducand mai mult cu cel al unui camatar. Cred ca, chiar incerca sa-si construiasca o asemenea imagine. Probabil ca in comuna Costinesti o asemenea imagine are greutate. De fapt, sincer sa fiu, unii patronasii localnici puteau fi recunoscuti usor: cheliosi, burtosi, pulpa de vitel, zgarda aur la gat si cateva cuvinte in vocabular: bani, vreau, mie, io, gacica, smecher, bat, f...t, euroi, mertan ... Daca intruneai cele cateva conditii minimale te puteai adapta usor in comuna.

A doua problema a fost zgomotul nocturn din hotel. Doua nopti am reusit sa adorm la o ora normala, trei nopti la 4-5 dimineata iar una la trei dimineata. A fost un cosmar caci noaptea ma certam cu toti vecinii de palier si cu cei de deasupra. In camera de deasupra existau chiar si doua boxe enorme care erau folosite de obicei, dupa ora 1 noaptea. Era o debandada totala, un haos general. La parter, la trei dimineata se jucau table vorbindu-se tare iar pe terasa hotelului se faceau gratare. Am avut impresia ca o iau razna. Asa ceva nu mai intalnisem nicaieri in Europa si credeti-ma ca am circulat foarte mult, aproape 20 de ani. M-a afectat enorm caci nu pot adormi daca aud o musca bazaind la 5 metri.
In multe zile eram obosit, fara prea mult chef, caci nu reusisem sa ma odihnesc. Va intrebati, probabil, de ce nu am reclamat? Cui, caci si patronul participa la gratare! Nevasta-mea, fire mai defensiva, m-a implorat sa nu chem Politia caci nu vrea sa traiasca ulterior intr-o nebunie (conflict permanent intre mine si patron). Pentru ea am cedat cu toate ca eram ca turbat.
In anumite nopti n-am reusit sa adorm decat lasand laptopul sa repete o melodie lenta la nesfarsit, la volum scazut.

Referitor la linistea oferita de camerele de la particulari si acolo erau probleme. Intr-o noapte, intorcandu-ma la hotel in jurul orei trei dmineata, am observat in curti persoane la mese, unele vorbind mai tare, altele mai incet. Oricum nici la particulari nu se prea dormea noaptea (cu exceptiile de rigoare).


Daca doriti sa va odihniti normal noaptea nu inchiriati camere aproape de centrul statiunii caci muzica de la discoteci rasuna in noapte pana spre dimineata.

In Paralia, de la cazare am fost atentionati de patron ca orele de liniste trebuie respectate strict ca turistii sa nu fie deranjati in timpul noptii sau dupa-amiaza (14-17). In centrul statiunii grecesti era zapaceala pana la 4-5 dimineata insa fara a exagera cu muzica.


Cand am ajuns in patul de acasa unde am regasit linistea deplina am trait momente unice.

Aerul conditionat este la fel de rar ca si diamantele. Acolo unde acesta exista este foarte pretuit, adica pretul camerei urca vertiginos. Dar nu prea exista, asa ca nu va faceti griji!
Alte conditii cum ar fi: tv, Internet, congelator, mobilier nou sunt greu de intalnit si oricum toate la un loc ar costa ireal de mult, ca si cum ar constitui un mare lux. Probabil ca in comuna Costinesti acestea chiar reprezinta un lux.

Cateva vorbe despre mobilier se impun! Am colindat cu cativa cunoscuti cu scopul ca acestia sa-si gaseasca un loc de cazare. Au
picat in weekend iar la cele cateva hoteluri nu mai erau camere, asa ca am cautat pe la particulari. Cu ocazia asta am putut constata ca multe piese de mobilier sunt atat de vechi incat incat ai impresia ca te afli la Muzeul Taranului Roman. Noptiere de prin anii ’50-’60, paturi coscovite si roase de timp, dulapuri antice, usi care de-abia se mai inchid de umflate ce sunt. Totul este socant de vechi.
Aceste situatii pot fi intalnite atat in camerele oferite de particulari, cat si in multe dintre cladirile denumite pompos
vile.

Mancarea
Aici este o alta mare problema. Scumpa, reincalzita, refolosita, cu gust, de multe ori, dubios.
Cel mai riscant este sa-ti cumperi bilet in care este inclusa si mancarea caci patronul, odata ce si-a incasat banii, aproape ca uita de tine, de obligatiile pe care le are! Din partea lui poti sa mananci si pietre, paine de ieri, ciorba lunga, sau chiar si un rahat! Nu mai contezi, reprezinti multimea vida, banii s-au incasat!
Niste prieteni care au facut greseala de a plati si mancarea anticipat au patit-o pe pielea lor. Le era scarba sa manance din farfuriile vechi, cu tacamurile de pe timpul bunicii. Fata de masa mirosea, iar mancarea, in cel mai bun caz, nu era gustoasa sau era compusa din fierturi, carnea fiind prea grasa sau foarte putina. Au ajuns sa manance tot cu noi, la terasele din statiune.
Atitudinea celor care servesc la mese este pe masura! Amatorism, dezinteres, ei insisi fiind nespalati pe picioare sau avand pete pe bluze/pantaloni.
N-am avut curaj sa mananc vreun sos sau vreo ciorba, limitandu-ma la semipreparate din carne si gratare. M-am intors acasa superconstipat si cu mare pofta de mancare calda, mai lichida.
Comerciantii locali au si imaginatie bogata, astfel ca am descoperit si porumbul „rotisat” (???).

Reclamatiile la autoritatile locale sau la OPC sunt aproape inutile. Toti sunt legati prin fire nevazute. OPC-ul chemat de cativa turisti intr-o vila care arata ca un staul de vite a raspuns ca "vila intruneste toate conditiile de cazare si ofera conditii ireprosabile". Nu cred ca mira pe cineva, nu?
Poti apela la un ziar local sau la o televiziune locala, insa risti sa-ti faci praf vacanta! Este indicat sa deschizi bine ochii inainte de a plati ceva caci odata banii dati s-a terminat!

Zgomotul din statiune
Stiu ca statiunea Costinesti era cunoscuta ca fiind statiunea tineretului. Spun "era" caci constati ca in statiune exista foarte multi turisti maturi care vin cu copii. In mod firesc, pentru a putea supravietui, comerciantii prefera persoanele mature care pot achita o nota de plata ceva mai mare si nici nu pun atatea probleme ca unii pustani care ar dori sa petreaca noapte de noapte, pana dimineata, inconjurati de sticle de bautura si muzica.
Aparte de zgomotul din camere, in intreaga statiune este un zgomot infernal, oriunde te duci. Discotecile au boxele afara si, credeti-ma, sunt performante. Investitiile in aparatura audio sunt de remarcat. Pana si faleza, care este la ~ 100 de metri de prima discoteca, vibreaza. Este total exagerat. Daca in prima seara nu realizezi nebunia caci esti entuziasmat, ulterior o resimti din plin. Liniste nu exista nicaieri in centrul statiunii, astfel ca daca doresti sa consumi ceva la un local ascultand doar marea sau o muzica in surdina, linistita, nu ai nicio sansa. Zgomotul este perpetuu, puternic si pretutindeni.


Traficul
Costinesti-ul este o comuna micuta in care locuiesc aproximativ 2500 de locuitori asa ca prea mari pretentii nu pot exista. Exista o strada centrala stramta din care pleaca, in dreapta si in stanga, stradute adiacente. Ca amuzament, amintesc si ca unii foloseau GPS-ul ca sa ajunga la locul de cazare! Oricum, numai un retardat s-ar putea rataci in Costinesti!
Locurile de parcare sunt putine, ziua fiind o problema sa-ti parchezi masina.
Politia rutiera este mai toleranta cu turistii insa noaptea trebuie sa ai grija sa nu fii spulberat de masinile localnicilor sau de motociclistii fara casca care depasesc usor suta.
Din cauza taxelor pentru inmatriculare, o gramada de masini au numere bulgaresti.

Mentalitatea patronilor
Ce am observat facand comparatie cu situatia de afara? Afaceristii nostrii nu numai ca urmaresc numai sa scoata banii clientului din buzunar, neoferind mare lucru, insa o fac si pe fata neincercand macar sa-si disimuleze intentiile hraparete. Practic, n-au invatat mare branza in douazeci de ani. Odata ce au incasat banii, nu prea ii mai intereseaza clientul. Nu exista o educatie a comerciantului roman. Haos, jungla, sfidare. Aproape toti sunt pusi mai mult pe tunuri, neexistand prea mare seriozitate.

Rar mai intalnesti amabilitate, rabdare, respect, dupa ce si-au incasat banii.

Am ramas stupefiat cand, la o terasa locala, imediat dupa ce-am terminat de mancat ne-am trezit cu un invidiv langa noi care ne-a intrebat daca poate sa stranga. L-am privit un pic socat neintelegand foarte bine ce doreste. I-am raspuns ca daca avem nevoie de ceva il chemam noi, sa nu se mai streseze. Practic, aproape eram dati afara cand terminam de mancat. Incredibil! Pentru asta am stat toti cu cate un suc in fata aproape o ora.
Genul acesta mizerabil de comportament te face sa uiti de statiunile din Ro cand te gandesti la vacanta.

Unii patroni au ales sa inchida hotelul in loc sa scada preturile la cazare. Asta e mentalitate de afacerist desteptilor? E clar ca tipii care au pus mana pe hoteluri sunt indivizi mediocrii, praf si pulbere, care habar n-au de modul in care se fac afacerile serioase! Am gasit in Paralia hoteluri mai bune decat ce-au ales ai nostrii sa inchida, iar in perioadele mai slabe grecii ofereau camerele si la 6-7 Euro!
Dar astia sunt "afaceristii” nostrii! Atat pot ei, atat ii duce capul!

Patronul hotelului in care m-am cazat in Paralia imi spunea ca cel mai mult il intereseaza sa revin si la anul, eventual si cu alti prieteni, nu sa ia pielea de pe noi acum si sa nu ne mai vada niciodata. Asta-i adevarata mentalitate de afacerist! Dar ce sa inteleaga papagalii batuti in cap de pe la noi pusi numai pe tunuri?

Siguranta stradala
Sincer sa fiu, nu am observat probleme la acest capitol. Chiar daca exista oameni de toate felurile, din toate zonele si de toate varstele, mult zgomot si multa agitatie, nu am observat scandaluri. In anumite nopti m-am plimbat fara probleme cu nevasta-mea, chiar si pe stradute mai putin circulate fara sa existe vreo problema.

Plata in Euro
M-am lovit de refuzul multor comercianti de a incasa plata in Euro. Nici macar la nivel de suc nu acceptau. Te priveau ca pe un ciudat. Casele de schimb nu erau in zona noastra asa ca era o mare problema daca ramaneai fara Lei. Intr-o noapte am dorit sa ies pana in statiune insa mi-am amintit ca nu aveam decat Euro asa ca m-am lasat pagubas si nici macar apa potabila n-am putut sa-mi cumpar. In toata Europa poti plati cu Euro, chiar si in statele care n-au aderat inca la moneda europeana. In multe magazine din Bulgaria am platit cu Euro lejer.

Toalete publice
In orice unitate de alimentatie din Europa poti folosi toaleta fara nicio problema daca vii de pe strada, in Romania nu! Daca n-ai mancat nimic in unitatea respectiva n-ai voie sa folosesti toaleta. WTF! Ce-aveti ciudatilor? Ce rahat de regula unicat mai este si asta? Daca ai vreo problema, in Romania trebuie sa cauti un tufis, ceva. De toalete publice nici vorba, iar in gheretele amplasate in locuri publice recunosc ca n-am avut curajul sa intru. Acolo unde acestea exista, bineinteles!

Ambianta
Daca va asteptati ca statiunea sa aiba un aer vest-european va inselati. Ambianta nu este neaparat neplacuta ci nu este pe gustul unui vest-european. Aceasta aduce mai mult cu ceva sud-american amestecat cu oriental, mai ales seara. Ceva greu de definit, specific romanesc!
Manelele sparg difuzoarele insa daca nu suporti in general muzica cu accente orientale vei avea dezamagiri si la greci. La Paralia am putut sa ascult multe dintre piesele originale (grecesti) din care s-au nascut multe manele.
Nici bubuiala sacadata house nu e mai breaza. Piesele house par la fel iar din cauza bass-ului exagerat, muzica nu mai poate fi perceputa corect.
Cateva Jeep-uri circula prin statiune (fara numere de inmatriculare) cu muzica bubuind facand reclama discotecilor locale. Partea frumoasa este ca in Jeep exista cate o tipa super care se misca bine pe ritmurile muzicale.

Numarul de inmatriculare?

In unele terase exista lautari care canta destul de bine. La terasa
10 steaguri muzica oferita de lautari era destul de buna insa am renuntat sa mai intram cand am vazut un ATV parcat chiar in local, langa mese. Nu ma incanta deloc ideea sa inghit si ceva emisii de carbon in timp ce mananc. Nu stiu cine a putut avea asemenea idee nazdravana, dar a fost foarte proasta caci a indepartat multi clienti.

Helooooooo! Cu ATV-ul in local?

Nici aici nu lipsesc maimutele tupeiste chele, cu ceafa groasa, zgarda de aur si BMW/Mercedes. Astia sunt cei mai deranjanti la vedere, alterand imaginea generala. Am observat ca genul asta de individ deranjant exista numai in Romania! De unde o fi aparut? Cum s-o fi creat? Am renuntat la Mamaia din cauza harfelor ieftine, de prost gust sperand ca la Costinesti sa gasesc ceva mai bun! No chance, ba chiar a fost mai rau!

Centrul statiunii, asa-numitul Sat de Vacanta, este destul de mic asa ca nu poti petrece o vacanta prea lunga in Costinesti. In 3-4 zile risti sa te plictisesti deja caci nu prea mai ai ce vedea.

Fete/femei sunt din abundenta, foarte multe fiind frumoase si bine facute. Aici ii batem pe toti vesticii, suntem campioni absoluti :)!

Bancute

In statiunea Costinesti nu exista bancute pe care sa te poti aseza. Faptul ca nu exista nici urma de bancute, nicaieri, ma duce cu gandul ca cineva chiar nu a dorit existenta acestora. Te-asezi pe unde apuci: pe marginile de beton ale teraselor, pe stabilopozi, pe diverse balustrade, pe vreun bolovan sau chiar pe nisip.

Divertisment pe mare
Si la acest capitol sunt probleme. Daca mijloacele de agrement s-au mai diversificat fata de alti ani, preturile nu scad, fiind in continuare exagerate. In Paralia m-am plimbat cu iahtul, cu vaporul, cu skijet-ul si cu alte mijloace de agrement platind intre 10-20 de euro. In Costinesti platesti aproape dublu orice. Nu exista negociere nici daca doresti sa inchiriezi un mijloc de agrement mai multe ore sau chiar toata ziua.
In Paralia, cu 15 Euro faceai o calatorie cu vaporasul pe
Insula Piratilor si aveai si o masa compusa din doua feluri de mancare, desert + suc free. Capitanul era serviabil, zambitor, politicos, neexistand dorinta sa nu ne-o indeplineasca. Am condus vaporasul, ne-a lasat sa vizitam compartimentul motor, a oprit pe mare sa ne balacim unde si cand doream, ne-a explicat calm si rabdator tot ce doream sa aflam, a facut poze cu fiecare din grup si iti permitea sa stai oriunde, chiar si deasupra elicelor navei sau pe tavanul acesteia. Am ramas prieten cu capitanul si sigur ne vom mai revedea. Cand am ajuns pe Insula Piratilor cei de la local ne asteptau oferindu-ne si un spectacol grecesc. Vezi foto aici.
Retineti: toate acestea pentru numai 15 Euro. Cand vreodata, in ce secol veti putea intalni asa ceva in vreo statiune romaneasca? Cred ca never!

Curatenia
In statiune murdaria este mai putina ziua. Seara insa te plimbi printre munti de gunoaie. M-am plimbat cu cateva ambalaje mult timp incercand sa gasesc un cos de gunoi. Nu prea exista asa ceva asa ca vina pentru existenta gramezilor de gunoaie este impartita intre turisti si autoritati. Fapt este ca seara te uimesc muntii de gunoaie stransi. Pana la urma te resemnezi si arunci si tu gunoaiele acolo unde gasesti o gramada. Practic, in anumite zone, n-ai de ales.
Pe plaja exista ceva mai multa curatenie, insa nu va asteptati la ceva exemplar. Noi, cautand sa fugim de inghesuiala si de harfe bastinase, am facut plaja undeva mai izolat, asa ca era destul de curat. In zona Obeliscului era cel mai rau, fiind cea mai aglomerata zona. Interesant este ca pe plaja exista cosuri de gunoi, aceasta fiind si explicatia faptului ca este ceva mai curat.

Plaja
Cred ca toata plaja (turistica) de la Costinesti se intinde pe aproximativ 1 km. In zona Obeliscului (centrul statiunii) are cea mai mare latime, micsorandu-se spre epava (in nord) si spre hotelul Forum, in sud.
Cat am stat pe plaja am constatat prezenta unor curenti destul de puternici. De altfel in doua zile am si racit. Din cauza acestor curenti existau valuri destul de mari, marea fiind destul de agitata.
Nu te poti departa prea mult de tarm caci marea devine adanca destul de rapid, la doar 20-30 de metri de tarm.
In unele locuri plaja este acoperita de carapace de scoici sfaramate, in alte zone existand nisip fin (spre epava). Nu am intalnit algele de la Mamaia, apa fiind destul de curata.


Odata ce inaintezi spre sud, depasind hotelul Forum, descoperi un peisaj interesant format din stanci, formatiuni de calcar si o faleza destul de inalta.

In apropierea epavei se afla si zona rezervata nudistilor, zona pe care am descoperit-o apropiindu-ma de epava pentru a o fotografia. A fost o experienta nefericita despre care nu vreau sa vorbesc prea mult. Spun doar ca, preocupat fiind de epava, m-am trezit chiar in mijlocul unor funduri goale, a unor straturi de grasime greu de privit, a unor cocosei si a unor sani-liane pe care le puteai folosi oricand in loc de franghii. Parea ca am folosit o masina a timpului si am ajuns in epoca in care oamenii traiau in pesteri si isi dadeau cu batele in cap pentru mancare. M-am intors cu viteza luminii inapoi si am luat-o pe alta parte. Nu am nimic cu libertatile individului dar o demarcare mult mai clara a zonei rezervata nudistilor se impunea. Unii nu doresc sa vada asa ceva niciodata in viata lor.

Epava
Cel mai mult m-a incantat prezenta epavei
Evangelia, esuata in apropierea tarmului. Cargoul construit pe un santier din Belfast –Irlanda, are o poveste interesanta avand nu mai putin de patru denumiri de-a lungul timpului: Empire Strengt, Saxon Star, Redbrook si E. Evangelia. Chiar si ruginita arata impresionant fiind atractia statiunii. Pe 15 mai 1942 a fost inaugurata iar dupa 19 ani, pe 15 octombrie 1968, a esuat in apropiere de Costinesti. Esuarea a fost programata, in scopul obtinerii primei de asigurare. Armatorul Aristotle Onassis, proprietarul firmei careia ii apartinea nava nu a obtinut prima de asigurare datorita declaratiilor salvatorilor romani care au demascat intreaga smecherie folosita, de altfel, de multi armatori greci. In momentul esuarii, nava transporta doar un motor naval de mici dimensiuni.
Intreaga poveste o puteti citi aici iar discutii interesante pe marginea povestii epavei gasiti aici.
Interesant este ca nava a fost construita la santierul Harland & Wolff din Belfast, santier in care a fost construit si Titanic-ul, celebrul vas de 24.360 tone, lansat la apa pe 31 mai 1911 si scufundat in dimineata zilei de 15 aprilie 1912.
Evangelia, cargoul de ”numai” 7000 de tone a avut si o sora pe nume Byzantium care a navigat pana in 1971. Date tehnice despre nava Evangelia si fotografii ale navei realizate atunci cand aceasta functiona aici.

Mai multe foto aici.

Ce mi-a placut in Costinesti?
As putea enumera marea destul de curata, relieful interesant, sexul frumos si celebra epava.
In Costinesti am fost pentru prima data, insa, din pacate, si pentru ultima data. Prea multe aspecte negative pentru a se incadra intr-o optiune viabila pentru viitor!

Final
Romania are forme de relief si frumuseti naturale. Este o tara cu mare potential turistic, insa problema mare sunt oamenii, mai precis mentalitatea comerciantilor si a proprietarilor locurilor de cazare. Din cauza acestora si a infrastructurii nu poate exista un turism civilizat, european. Nu cred ca vom putea vorbi de un turism civilizat in Ro mai devreme de 10-15 ani. Suntem ramasi in urma la prea multe capitole.

Sincer sa fiu, am eliminat definitiv din optiuni litoralul romanesc in urmatorii ani. E nevoie de maturizare, de formare, de educatie, de investitii uriase. Prea mult
vechi, mentalitati gresite si preturi exagerate. Daca doriti o vacanta la standarde civilizate si preturi normale, uitati de litoralul romanesc in urmatorii ani. La munte sau in alte regiuni situatia nu este chiar asa dramatica caci lucrurile s-au mai miscat insa litoralul romanesc a ramas mult, foarte mult in urma. Din pacate, cladirile vechi din statiuni amintesc de perioada comunista, multe hoteluri au aspectul unor camine de nefamilisti iar mentalitatea localnicilor si conditiile oferite risca sa va strice buna dispozitie.
Grecia, Turcia, Croatia, Italia sunt destinatii accesibile, convenabile, care ofera conditii pe care litoralul romanesc nu are cum sa le ofere.

2 comentarii:

miluch spunea...

excelent review-ul, a compesat din plin absenta de pe blog. Chiar sunt curios ce te-a facut sa alegi Costinesti dupa Paralia ? Mergea un munte, ceva ...

DG Botez spunea...

Multumesc! Imi mai ramasese ceva timp liber si sunt mort dupa apa, dupa mare - sunt Varsator :)! Stau cate 5-6 ore in mare cand ma duc!
Am ales Costinesti pentru ca nu mai fusesem niciodata acolo iar de Mamaia m-am saturat pana in gat! Dar capitolul "litoral romanesc", un capitol nefericit, s-a terminat pentru mine definitiv. Am facut o greseala pe care n-am s-o mai repet, cum am mai afirmat!
Costinesti dupa Paralia a insemnat, intr-adevar, un bolovan in cap! Toata vraja s-a risipit!
La Sinaia ma simt bine, insa ma duc frecvent, nu am senzatia ca plec in vreun concediu!
In Dobrogea erau multe care m-ar fi interesat (ruine, pesteri ...), insa infrastructura rutiera m-a facut sa abandonez!
In legatura cu absenta de pe blog, aceasta a fost temporara. Chiar daca am lasat-o mai moale, vor exista articole mai putine, insa mai interesante. Dupa cate vezi, in ultima perioada am adaugat articole in sectiunile Diverse si Media. Ca noutati, voi incerca sa obtin cateva interviuri interesante si vor aparea cateva video in care vor fi prezentate diverse actiuni utile (optimizare/securitate) pentru lucrul cu PC-ul.
Thx for the comment :)!