Vizitati noul blog KRAFTWIN

Programator sau hacker?

De multe ori sunt intrebat de diversi daca stiu sa sparg parole pentru a intra in diverse sisteme, servere, conturi … Intotdeauna mi-a fost greu sa explic cum stau lucrurile.
Un programator stie sa faca si asemenea lucruri? Da si nu! Este posibil insa nu si obligatoriu.

Am prieteni programatori cu ani grei de experienta care nu au fost interesati niciodata de zona asta prea tare si nu cunosc prea bine metodele de spargere, de intruziune, atac. Altii au fost mai interesati si se pricep.
Un fapt este sigur: multi hackeri provin din randul programatorilor. De altfel hackerii sunt si foarte buni programatori.

La un moment dat, de obicei la inceput, multi programatori incearca si asemenea lucruri, insa mai mult pentru a observa cum trebuie procedat. Este vorba mai mult de curiozitate decat de dorinta de a produce vreun rau. Eu, spre exemplu, imi spargeam propriile parole pe care le stabilea nevasta-mea. Dupa vreo luna m-am plictisit de sportul asta si nu prea m-a mai interesat. Asta se intampla acum vreo 10 ani. De atunci m-a cam durut in fund de asemenea teste. Realitatea este ca exista atatea programele automate pentru hacker-eala iar softurile sunt atat de prost protejate incat nu merita sa-ti mai bati capul buchisind prin codul criptat.

Mai poti fi interesat de metodele hacker-ilor atunci cand creezi softuri de securitate.

Alt aspect este ca nu poti cere unui programator sa-ti sparga nu stiu ce fiindca nimeni nu are chef sa se complice cand nu-i cazul. Chiar daca stie ce are de facut nu va recunoaste.

Un tip care doreste sa faca lucruri de acest gen lucreaza, de multe ori, singur, n-are nevoie de nimeni. Chiar si eu pot sta langa un programator ani buni fara sa pot afla daca efectueaza sau nu asemenea activitati.

Lumea hacker-ilor este o lume subterana, etansa. Nu poti penetra prea usor in acea zona. Chiar si cand ai un punct de plecare poti sa nu ajungi nicaieri. Exista usi una dupa alta care sunt incuiate cu un alt tip de cheie.

Intre un programator bun si un hacker bun singura diferenta este abordarea. Ambele categorii manipuleaza bitii. Depinde de fiecare cum ii manipuleaza! Cam asta-i tot!

Kevin Mitnick
Hacker, cracker si script-kiddie

Un comentariu:

Anonim spunea...

nevoia de a verifica:)