Vizitati noul blog KRAFTWIN

Cum creezi un articol de calitate

Titlul
Titlul este foarte important pentru succesul unui articol. Construieste un titlu incisiv care sa trezeasca curiozitatea cititorului insa nu folosi un titlu mincincos! Vei castiga cateva click-uri insa vei pierde cititorii seriosi.

Structura
Structura unui articol cuprinde trei parti:
  • Introducere
  • Cuprins
  • Incheiere
Incearca sa tii cont de lucrul asta.

Simplitate
Prezinta informatia cat mai simplu. Ai grija sa nu te repeti si nu construi fraze stufoase, greu de inteles.

Domeniul
Alege un domeniu pe care il cunosti, nu despre care iti place sa scrii. Cititorii te vor sanctiona daca incerci sa pari ceea ce nu esti. Daca m-as apuca sa scriu un articol despre medicina probabil ca in scurt timp mi-as pierde cititorii care m-ar asocia rapid cu un amator patetic. Ca sa-ti verifici nivelul real citeste metodologia din domeniu si vezi cat intelegi din aceasta. Am intalnit des cazuri in care aprecierea personala era departe de a fi realista. Am pregatit cativa studenti care aveau impresia ca stapanesc cate ceva din IT. Le-am dat un test de nivel incepator-mediu pe care, dupa ce l-au picat, au inteles ce insemna sa stapanesti cat de cat domeniul.

Documentare
E foarte important sa ai rabdare pana reusesti sa strangi documentatia integrala. Cauta in reader, pe Internet informatiile de care ai nevoie. Nu te grabi sa termini articolul daca iti lipsesc date importante. Mai bine amana decat sa pari nepregatit.

Lungimea textului
Nu transforma articolul intr-o stire de doua randuri! Pentru stiri exista site-urile de profil si acolo se vor duce cititorii sa le citeasca! Daca m-as limita numai la a posta titlurile interesante care imi vin zilnic in reader as scrie 400 de „articole” pe zi. Un minim de 400-500 de cuvinte e rezonabil.

De unde te inspiri
  • Stirile sunt o buna sursa de inspiratie
  • Uneori te pot ajuta si cuvintele cheie care apar in diverse statistici
  • Reader-ul

Articole-Links
Te enerveaza sa fii plimbat din link in link pana ajungi la un articol? Si pe noi! Ocoleste ”tehnica” asta ieftina, neserioasa! Personal cand intalnesc asemenea "articole" uit de blogul respectiv definitiv.

Copiere
Nu copia articolele altcuiva! Chiar si daca ai efectuat schimbari minore unui articol furat tot copiere se numeste! Chiar daca nu crezi, faptul ca nu esti un autor ci un copiator se va afla repede. Copierea este metoda cea mai rapida si facila prin care te poti autodistruge definitiv! Nu uita ca un post pe unul dintre forumurile din domeniu ramane ani! Chiar daca vei rezolva problema ulterior, postarea va ramane acolo asociata numelui/blogului tau!

Gramatica
Incearca sa nu ai greseli gramaticale. Am intalnit texte care aveau greseli gramaticale intr-o proportie mare, suparator de mare.
Chiar daca informatia prezentata este valoroasa, greselile gramaticale vor trage in jos articolul iar rezultatul final va fi unul negativ.

Clipuri
Chiar iti imaginezi ca cititorii iti vor cauta blogul ca sa vada un clip? Chiar nu esti la curent cu faptul ca exista site-uri de profil care ofera sute de mii de clipuri/zi?
Daca crezi ca poti castiga ceva prin prezentarea unui clip nefacand nimic atceva decat sa pui un sfat gol gen "Priviti ce face asta!", te inseli! Existenta unui clip in cadrul unui articol este motivata atunci cand vizualizarea sa intareste afirmatiile din articol, cand este realizare proprie sau atunci cand prezinta ceva absolut nemaintalnit!

Link-uri de referinta
Daca ai creat un articol e indicat ca acesta sa cuprinda si cateva link-uri spre locatii care ofera credibilitate celor prezentate de tine in articol!

Simpla traducere
Nu traduce efectiv o stire preluata de pe cine stie ce site strain! Nu uita ca multi au citit-o inaintea ta si prin simplele traduceri nu punctezi pozitiv! Daca vrei sa o prezinti adauga doua-trei informatii suplimentare si apoi incearca sa slefuiesti articolul astfel incat sa para cat mai original.

Ocoleste folosirea prescurtarilor, a jargonului de chat sau a englezismelor in exces.
Gandeste-te cum ar suna:
GTSY! Dr Ion, un trendy man, a tras nr.8! Am un feel ca e nop... LOL.
Ce kool? Am krakuit Win-ul si akum e k!
FYI sunt guru in hack de games! KIT!
Jocul works! K’YOU
@}------^-------! Pt tine love!
Nu e prea serios, nu? Poate pentru clasa a X-a este kool insa nu si pentru publicul larg!

Termeni specifici
Daca te gandesti ca folosirea termenilor specifici in exces te ajuta prin faptul ca asa va observa cititorul cat de bine cunosti tu domeniul respectiv te inseli. Greseala asta am facut-o si eu acum cativa ani cand am inceput sa scriu prima carte. Toti m-au laudat si m-au asigurat ca e superprofesionist scrisa si ca ma felicita chiar daca nu au inteles mai nimic. Am refacut-o integral folosind termeni populari. Poate ca iti doresti si ca cititorul sa inteleaga despre ce vorbesti!
Unui icon ii poti spune si "obiect" sau "element grafic" iar CD-ROM-ul poate si "dispozitiv optic" dar de ce ai complica lucrurile? Scrii pe un blog, nu te afli la vreo conferinta! Nu pierde din vedere faptul ca cei mai multi cititori intra numai pentru a culege o simpla informatie nu sa citeasca un tratat in domeniu.

Puteti comenta articolul sau subscrie la blog in caseta de mai jos!

Niciun comentariu: