sâmbătă, noiembrie 15, 2008

Web 2.0, reclame si oferte free

In ultimul timp multi au descoperit oportunitatile enorme oferite de diversele retele. Batalia a inceput si se trage cu artileria grea, din toate pozitiile. Microsoft ataca cu Windows Live, Hulu si Youtube incep lupta pentru oferta video, Facebook isi diversifica oferta pentru user si nici MySpace nu sta cu mainile in san. Asistam la transformari importante pentru viitor. Produsele oferite de Web 2.0 incep sa produca, perioada de tatonare s-a cam incheiat.

Pentru user nu poate fi decat foarte bine. Cu cat lupta este mai acerba intre competitori cu atat userul are mai multe de castigat. Acum ceva timp sustineam ca multe produse pentru care acum trebuie sa scoti cartea de credit vor fi free in viitor.

Pentru FlickrPro astazi trebuie sa platesti 24.95$/an. E putin, insa cred ca nici macar suma asta infima nu va mai exista pe viitor. La cate oferte sunt astazi pe segmentul foto si la cate vor mai aparea inca nici macar acea taxa modica nu va mai putea rezista.

Se simte acut lipsa unor unelte free pentru procesarea video. Credeti ca sunt singurul care a remarcat acest aspect? Sunt sigur ca undeva se coace o oferta free si pentru segmentul acesta. Un pic de rabdare!

Si ofertele sunt inca la inceput. Ce ati zice de domenii personale absolut free, spatii de stocare free de zeci de Gb si alte produse, toate free. Cum este posibil? Prin afisarea unor reclame! Simplu!

Afisare Reclame + WEB 2.0 = Produse Free

Toata lumea va fi multumita mai putin micii competitori care vor fi efectiv spulberati. Pentru acestia din urma incep zile grele!

Ofertele online de servicii si unelte vor lovi la un moment dat puternic si in media clasica. Aceasta simte deja rasuflarea rece a Internet-ului in ceafa si incearca sa minimizeze atacul insa incepe sa fie limpede ca nu are cum sa mai reziste in forma actiuala decat cativa ani, cel mult. De mai mult timp ma gandesc sa scriu un articol pe tema "media clasica in viitor". Probabil ca il voi scrie cat de curand.

Totusi, un pret pentru toate aceste gratuitati vor plati si userii: renuntarea la intimitate! Nu total, insa intr-o masura destul de mare. Dar toate au un pret pana la urma, chiar si gratuitatile!


Ultimele articole