Intr-un articol recent afirmam ca Google nu are niciun motiv sa se teama de Wolfram, caci acesta nu este un motor de cautare pe Internet. In acelasi post atrageam atentia ca singura amenintare reala pentru Google nu poate veni decat din partea gigantului din Redmont - Microsoft. Si iata ca vine! Nu-i mai spune Kumo ci Bing.
Microsoft nu se poate impaca cu ideea de loser la capitolul motoare de cautare asa ca si-a pus inginerii serios la treaba. Treaba care, din cate am putut observa pana acum, arata destul de bine.
Numele ales imi place! Simplu, usor de retinut, cu rezonanta tinereasca, dinamica. Potrivit in mediul online!
Chiar daca nu l-am putut testa, imi pot exprima o oarecare opinie. Microsoft are oameni capabili, performanti, profesionisti, cu un enorm potential. Si buget este destul! Numai pe campania de publicitate a lui Bing s-au cheltuit intre 80 si 100 de milioane de dolari. Daca pana acum nu a reusit ceea ce si-a propus aceasta se datoreaza numai abordarii gresite. Microsoft Vista e o dovada! Insa se pare ca a invatat din greseli si recupereaza.
Steve Ballmer afirma ca utilizatorii gasesc astazi foarte greu informatie relevanta in motoarele de cautare, rezultatele returnate fiind prea dezorganizate, iar Bing tocmai acest aspect il va rezolva. Este o realitate faptul ca, daca doresti o informatie mai neuzuala, ai slabe sanse sa o gasesti prin Google. Daca Bing va reusi sa rezolve acest aspect atunci Google are o mare problema.
Celebrul Steve Wozniak (co-fondatorul Apple) se declara deja un mare fan al motorului de cautare Bing.
Una peste alta Google este nevoit sa faca cateva miscari. Cele facute pana acum nu sunt de amploare sau foarte utile. Insa schimbari de ansamblu nu poate face pana nu modifica chiar algoritmul care sta la baza motorului de cautare iar acesta sarcina este foarte grea. Motorul lui Google returneaza rezultatele in functie de algoritmul propriu, un algoritm la care mai este de lucru. In ultimii ani optimizarea SEO (pentru Google) a ajuns sa semene mai mult cu un joc la Loto. Lucrurile nu mai sunt limpezi! Informatia de calitate a ajuns greu de gasit in timp ce spammer-ii isi fac de cap netulburati.
Tocmai acest aspect promite Bing sa rezolve!
Pe de alta parte exista o vorba veche: Lupul isi schimba parul, dar naravu' ba! Microsoft este obisnuit sa vanda, nu sa ofere gratis. Iar deseori isi supraevalueaza produsele. Va reusi sa se dezbare de acest comportament sau Bing va fi orientat foarte mult pe shopping? Ramane de vazut!
Pana atunci puteti vizita conturile create pe Facebook, Youtube (?) sau Twitter pentru motorul Bing precum si un alt site oficial http://www.discoverbing.com/behindbing.
PS: Pe vizitatorii fideli ai blogului tin sa-i anunt ca in ultimul timp am fost foarte ocupat, multa agitatie. Doar atat! Am cateva subiecte, destul de interesante, pe care vreau sa le tratez de ceva timp si cum gasesc ceva timp liber le voi posta :)!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu