Vizitati noul blog KRAFTWIN

Prietenii noi pe Facebook

Celebra retea sociala Facebook nu reprezinta altceva decat o metoda virtuala de comunicare si, uneori, o metoda pentru reclama. Cand spun "metoda virtuala" ma refer la faptul ca foarte putine aspecte pot fi luate ca reale 100%. Unul dintre aceste aspecte este chiar identitatea afisata. Am ramas surprins de faptul ca foarte multi useri i-au foarte in serios aceste platforme virtuale ca si cum datele afisate acolo ar conta nemaipomenit, ar avea o mare importanta.
La un moment dat am adaugat ca prieten un tip dintr-un grup! M-am trezit cu un mesaj in care m-a intrebat de unde-l stiu si cine sunt! I-am raspuns de unde-l stiu si ca date despre mine gaseste in profilul meu! Dupa 10 minute mi-a raspuns cu "Ok" si totul a fost in regula!
Ok! In profilul meu sunt date corecte insa daca doream puteam scrie orice in profilul meu doar pentru ca exista posibilitatea si pentru ca acuratetea datelor poate fi dificil de verificat!
Am ramas surprins de intrebare deoarece asta nu este o metoda prin care poti verifica ceva ci una prin care demonstrezi ca nu cunosti foarte multe despre uzul retelelor sociale.

E normal sa faci o minima investigatie asupra cuiva inainte de a accepta "prietenia", insa nu intrebandu-l direct pe respectivul cine e! Daca stii cum sa investighezi este posibil sa afli cate ceva chiar fara prea multe informatii afisate in profil!
Cei mai multi declara corect date verificabile, caz in care nu exista nici o problema.
Cand informatiile afisate in profil "arata bine" insa nu sunt verificabile (nici macar un blog, o fotografie, o referinta in grupuri, comentarii ...) atunci ceva poate fi suspect.
Cand in profilul repectiv nu exista aproape deloc date e destul de clar!

Personal, datorita faptului ca te poti da drept oricine doresti, nu ofer prea mult credit retelei Facebook! Aparte de cateva cunostinte pe care le stiu destul de bine, mai pot accepta/refuza prieteni din plictiseala sau graba (dupa caz). Abordarea aceasta demonstreaza ca nu pun vreun mare pret pe Facebook ca de altfel pe retele sociale in general. Acestea au o utilitate, insa limitata si numai in anumite cazuri. Sunt multe aspecte care apartin retelelor sociale care ar merita dezbatute!
Facebook este apreciata ca facand parte din categoria retelelor sociale serioase. Apreciere raportata insa la ce? Probabil ca la jucausa Hi5 sau la MySpace! Asta inseamna ca i se poate acorda credit nelimitat? Nu prea cred!

Cand aveti de-a face cu "prieteni" noi de cele mai multe ori sunteti obligati sa le oferiti credit, sa luati declaratiile din profil ca fiind veridice! Regula jocului cam asta ar fi!
Daca cineva s-ar prezenta ca fiind inginer IT la Google cum a-ti putea proba contrariul? Il intrebati pe Google?
Daca cineva s-ar prezenta ca fiind barbat cum ati putea verifica?
Daca cineva s-ar prezenta drept un mare expert intr-un anumit domeniu cum ati verifica? Prin intrebari specifice este inutil deoarece in mediul online gasesti raspunsuri la aproape orice intrebare!
Deducem usor ca seriozitatea in cadrul retelei Facebook este valabila pana intr-un punct.

La un moment dat am investigat un user de pe Facebook care dorea sa fim "prieteni"! Era o tipa de 34 de ani din New Orleans care avea un blog despre cum sa faci bani online si alte gogosi! Fotografia cu care se prezenta infatisa o blonda draguta. Fotografia a fost principalul motiv pentru care am dorit sa investighez mai atent user-ul respectiv, deoarece era prea comerciala. Nu m-am mirat cand am descoperit ca blonda draguta era un arab! Cazurile in care in fotografia din profil sunt infatisate blonde voluptoase pentru a deveni popular sunt vechi, binecunoscute!

Ce-am vrut sa spun prin acest articol? Nu e cazul sa dati o importanta deosebita informatiilor personale afisate in cadrul acestor retele, nici macar in cazul Facebook! Daca doriti sa faceti o investigatie asupra unui user cea mai inutila idee este sa-l intrebati direct pe acesta!
Daca faceti parte din categoria celor care se simt bine daca au 1500 de "prieteni" in profil sau doriti pur si simplu sa comunicati cu "prieteni" noi, necunoscuti, sunteti nevoiti, de cele mai multe ori, sa acceptati regula jocului oferind credit informatiilor afisate in profil!
Nu uitati nicio clipa ca va aflati totusi in mediul virtual, mediu in care orice este posibil.

Niciun comentariu: