duminică, februarie 15, 2009

"Solutiile" editorilor de ziare in lupta cu Internet-ul

Recent am citit un articol interesant pe Yahoo Tech News, articol care se referea la incercarea celor mai mari editori americani de a gasi o solutie pentru ziarele printate.
Printre altele Time vorbeste despre micropayments, un sistem prin care cititorii ar trebui sa plateasca cativa centi pentru a citi articolele sau cativa dolari pentru un abonament de o luna.

Cineva atrage atentia ca daca va fi instituita o bariera financiara motoarele de cautare nu vor mai gasi articolul iar atunci prezenta acestuia in online devine inutila. O observatie corecta!

TJ Sullivan de la LA Observer i-a taurul de coarne si ofera cea mai "inteligenta" solutie: renuntarea la editiile online pentru a "
demonstra cum va fi viata fara acestea". Da, nu ma indoiesc ca userii, deprimati, vor alerga innebuniti la chioscuri sa cumpere ziarele in care se gasesc articolele nepretuite. Cred ca aici vorbim de o supraevaluare ridicola. Numai si pentru asemenea declaratie nu m-as mai obosi sa-i citesc fituica.

Intrebare: ce ma opreste sa cumpar ziarul, sa culeg stirile care ma intereseaza si, reconstruind inteligent articolele, sa le postez online? Nu pe toate, ci doar pe cele de mare interes!

David Swensen, de la Yale University, ii linisteste pe toti si afirma transant ca "
ziarele trebuie sa se transforme in organizatii nonprofit".

Dupa cate vedeti propunerile celor mai mari editori americani uneori frizeaza absurdul, alteori sunt total ineficiente! Asta inseamna ca, de fapt,
solutii nu prea exista.

Vechiul model de business pe care l-au practicat a devenit arhaic in noua era tehnologica si chiar nu mai are niciun viitor. In timp ce unii refuza sa priceapa, altii chiar nu reusesc.

Din aceeasi categorie
Viitorul publicatiilor tiparite
Lipsa de viitor a publicatiilor tiparite


Ultimele articole